Ziek tijdens de vakantie?

Ook al denkt niemand er graag aan, het kan iedereen gebeuren: Een ongeval of een ernstige ziekte in het buitenland, die medische repatriëring naar het thuisland vereist. Afhankelijk van hoe bedreigend de toestand van een patiënt is, kan zelfs intensive care-transport nodig zijn.

In zulke situaties nemen veel mensen eerst contact op met hun verzekering. Afhankelijk van de overeengekomen verzekeringsdekking betaalt de verzekeringsmaatschappij vaak een gedeelte van de kosten of zij organiseert het transport vanuit het buitenland.

Het is belangrijk of de repatriëring in verband met de ziekte „medisch noodzakelijk“ is of niet. De ideeën van de meeste patiënten over wat noodzakelijk is en wat niet, komen helaas niet altijd overeen met die van de verzekeringen. In dergelijke gevallen - of als u helemaal niet verzekerd bent - is de Ambulancevlucht Centrale uw betrouwbare partner. Wij brengen mensen wereldwijd naar huis, met of zonder verzekeringsdekking. Of een repatriëring per definitie noodzakelijk is of niet: wij regelen - vaak binnen enkele uren – uw ziekentransport naar Nederland.

Maar hoe wordt een repatriëring uit het buitenland door de Ambulancevlucht-Centrale georganiseerd?

  1. Om ons uw situatie te beschrijven en ons een aanvraag te sturen, staan u vele mogelijkheden ter beschikking: telefonisch, per e-mail of via het contactformulier. Als het zeer snel moet gaan, is een telefonische contactopname altijd de beste en snelste manier. Onze repatriëringsdienst is 24 uur per dag voor u bereikbaar. Wij bellen u ook graag gratis en vrijblijvend terug waar u zich ook bevindt, in Australië, Peru of Namibië.
  2. Nadat we alle benodigde informatie over de gezondheidstoestand van de patiënt, het vliegtraject, het aantal begeleidende personen, etc. van u hebben verkregen, gaan wij onmiddellijk aan de slag en stellen voor u een vrijblijvende en gratis offerte van de complete repatriëring op.
  3. Neemt u rustig de tijd om dit document met uw familie en vrienden de bespreken.
  4. Als alles in orde is en u onze offerte heeft bevestigd, bereiden we het ziekentransport uit het buitenland voor en zorgen voor alle benodigde vergunningen voor de ambulancevlucht. In de meeste gevallen zorgen wij ook voor het transport in een ambulance, om de patiënt van de kliniek naar de luchthaven te brengen. Wij bieden u bij alle repatriëringen onze uitgebreide bed-tot-bed-service, waarbij wij het complete ziekentransport in eigen regie Dit is de meest comfortabele manier om patiënten te vervoeren.
  5. Als de voorbereidingen zijn afgerond, krijgt u van ons een vluchtschema met daarin alle vluchttijden, vliegtuiggegevens, ontmoetingsplaatsen, etc.
  6. Als u ons de opdracht ook voor het grondvervoer naar de luchthaven heeft gegeven, halen wij de patiënt op de afgesproken datum (vaak al op dezelfde dag, dankzij onze korte reactietijd) van de actuele verblijfplaats op, of dat nu een hotel, thuis of de behandelende kliniek is. Ons gekwalificeerde medische team brengt de patiënt in de ambulance naar de luchthaven, meestal direct naar het luchthavenplatform, waar het ambulance vliegtuig al op hem of haar wacht.
  7. Het ambulance vliegtuig start onmiddellijk en vliegt de patiënt veilig, snel en medisch goed verzorgd naar de luchthaven van bestemming, waar de patiënt met een ambulance wordt opgehaald en naar de kliniek van bestemming wordt gebracht. Deze service leveren wij in het kader van onze bed-tot-bed-service. Natuurlijk kunnen familieleden de ritten ook zelf organiseren, in zulke gevallen staan wij u graag voor advies ter beschikking.

Heeft u nog vragen?

In onze FAQ hebben wij antwoorden op de meest gestelde vragen van onze klanten samengesteld. Hier vindt u veel uitgebreide informatie betreffende onze service en de processen die op de achtergrond lopen.

Neem contact met ons op

Voor alle vragen en zorgen staan wij dagelijks 24 uur voor u klaar. Op wens ontvangt u gratis een vrijblijvende offerte betreffende uw aanvraag.

Neem contact met ons op